UN 9 D’OCTUBRE DIFERENT

Uno és dels que pensa que el dia 9 d’Octubre és la jornada per excelència per a mostrar-se, eixercir i sentir-se orgullós de ser valencià. No és un dia més de festa d’eixos que venen perfectes per a agafar el coche i gaudir d’un superpont en el chalet, l’apartament o del viage oportú.

A mí, des de chicotet, m’ensenSenyera_9_10_09yaren (i me ho demostraren), que el 9 d’Octubre és el dia que els valencians de sentiment ens tirem al carrer per reforçar nostra identitat, a vegades festiva i a vegades reivindicativament, per fer-nos notar com a poble, com a societat compromesa en la seua terra, en la seua pàtria…. I yo és lo que vullc transmetre als meus fills….

Com tots els anys vaig participar junt a la meua familia, en els actes festius que s’organisen al voltant de la festivitat del 9 d’Octubre: vaig presenciar les embaixades en la plaça dels Furs, vaig gaudir del Festival Pirotècnic, vaig regalar la ‘Mocaorà’,  vaig acompanyar a la Senyera en la Processó Cívica, vaig vore la mascletà….

Pero enguany la vesprada del 9 d’Octubre fon diferent a atres anys. En l’idiosincràsia festiva dels valencians hi han dos festes sobreixents de les demés: les Falles i les de Moros i Cristians. Encara que sòc dels que opina que cada festa és pròpia del lloc on naix, i que en ell és on es du a terme o es representa en la seua total identitat, m’oferiren la possibilitat d’eixir participant activament en l’entrada Mora i Cristiana de la ciutat de Valéncia.EntradaMora09

Aixina, d’esta manera, també complí en el desig de vestir-me de moro i viure, un poc des de dins, atra festa pròpia del poble valencià unida també als seus arraïls històrics. Fon un gran plaer desfilar pels céntrics carrers de nostra ciutat al sò de marches mores…. una experiència que val la pena viure.

¡Gràcies amics de ‘Benmamats’!

~ por jvmarco en 14 octubre 2009.

Responder

 
